zondag 24 juni 2012

iphone verslaafd

nou , ik was er al bang voor maar ik ben iphone verslaafd. niet dat ik de enige ben hoor! 85% van de smartphone bezitters beweerd niet meer zonder de smartphone te kunnen. Ik zie om me heen wat er gebeurd. We waren laatst bij vrienen , nou als ik eerlijk ben, ik had net zo goed thuis kunnen blijven. ik ben namelijk niet de enige met een iphone verslaving. 3 van de 5 mensen met een smartphone, was met zn phone bezig. Ik dus ook! En we vinden het allemaal zo normaal! Maar hoe is dat als er mensen bijzitten die niet zon ding hebben. Die heb ik amper gesproken. De gesprekken gingen over wat we gezien hadden op fb en gelezen hadden op twitter en pinterest. daarnaast natuurlijk ook nog de vraag" wanneer worden jullie ouders?" :-p ... dat weten wij ook nog niet.
maar! het heeft me aan het denken gezet. Je kent me zo langzamerhand wel, ik ben het type niet lullen maar pellen. Dus ik heb besloten om over te gaan tot maatregelen. "Ga je dan helemaal stoppen met je iphone? mag ik hem dan?" Ben je mal! Nee ik ga niet helemaal stoppen maar ik wil een aantal zaken veranderen. zoals bijvoorbeeld facebook en twitter. Als ik heel eerlijk ben, erger ik me meer dan dat ik er wat uithaal. plus twiiter is puur zakelijk. Dat wil ik ook graag zo houden. in eersteinstantie lijkt het me een goed plan om mn iphone niet meer in mn vrije tijd te pas en te onpas te gebruiken. Dus in het weekend gaat hij uit. " maar hoe moet je dan bellen?!" nou gewoon ouderwets met mn huistelefoon! want ik wil eigenlijk wel weer eens mensen opbellen om te veagen hoe het met hun gaat ipv op fb allerlei leuke kiekjes te zien en get alleen maar " liken" . " dan ga je nu zeker alleen maar tv kijken!" nou daar zat ik idd aan te denken maar ik heb idee dat ik daar ook echt niet gelukkiger van wordt.. " nou dan maar wijntjes drinken!" nou... op zich aantrekkelijk maar ook niet handig voor elke avond.. " dan maar eten?" nee laten we dat pad maar niet inslaan.." Maar wat moet je dan met je tijd doen!"
wat dacht je van Leven? ....

1 opmerking: