maandag 21 mei 2012

een week later..

Deze afgelopen week is het heel bijzonder geweest. Ik ben erg blij met alle atenties van iedereen. wees niet getreurd dat ik stop hoor! ik ben er nog steeds. Ik ben er alleen niet meer voor jan en alleman. Wat ik het allerfijnst vond is dat ik niet meer zo hoef te schooien om klanten. Bijvoorbeeld op twitter. Al die reclame die ik daar voorbij zie komen van winkeltjes met ditjes en datjes. Dat er zo leuk en aardig wordt gedaan maar ondertussen mekaar het licht niet in de ogen gunnen. ik heb bijvoorbeeld ooit een keer gezocht naar de blikken van wu&wu. Dat zijn van die nieuw vintage blikken waar spulletjes inzitten om iets te maken zoals sew a dolly ( kan je een popje kleertjes aannaaien) Ik heb toen aan een aantal vrouwen rondgevraagd. " is er een groothandel van wu&wu?" puur uit luiigheid hoor, want het bleek gewoon bij hun op de site verkocht te worden en ook als groothandel. toen ik die vraag aan een aantal twitterende vrouwen vroeg, werd hier of niet op gereageerd of men " gaf liever zijn bronnen niet prijs"
Waar ben je dan mee bezig??
Dat men altijd aardig doet maar ondertussen elkaar het licht niet in de ogen gunt. Wat blijkt? kopen deze vrouwen hun spullen ook nog grotendeels bij dezelfde groothandel in. En dan vraag je hen " welke groothandel is dat dan?" wederom geen antwoord of " worden bronnen niet prijsgegeven"
Als je een van die 27000 webwinkeltjes hebt, moet je je serieus eens gaan afvragen wat jij nou eigenlijk wil. wil je de enigste zijn met jou product en er zo voor zorgen dat niemand het kent? of wil je wat meer voor je product over hebben en zo af en toe je bronnen aan een ander prijsgeven?
Het is geen makkelijke opgave.. zeker als je denkt dat je ,met het starten van de webwinkel die jij hebt op de verzadigde markt van tegenwoordig, stinkend rijk denkt te worden. Want zeg nou zelf , het leverd je in geen geval het inkomen op waar je op gehoopt had.
Maar je hebt ook de uitzonderingen. En deze hebben hun eigen visie en eigen plan getrokken met een uniek product. neem nou bijvoorbeeld @studiostempel . zij heeft haar eigen website gebouwd, heeft een stempel apparaat gekocht en is na een tip van iemand gaan twitteren. Ze is gewoon wie ze is en maakt voor weinig geld een stempel van jou ingestuurde ontwerp. Iedereen is gek op haar! Want, ze is immers de goedkoopste , en ze kan alles maken. goed product! Dan heb je nog jeanette van @littlecowsdream. fantastisch product! Zoals ik al eerder zei iemand die achter haar product staat en niet voor de dubbeltjes op de eerste rij maar voor wie een duurzaam hollands product wil. En dan vraag je je nu zeker af wie ik dan wel bedoel? Ik denk datje ze vaak genoeg tegenkomt. Ze maken een vlaggetjes lijn voor 4,95 of een leuk jurkje voor 19,95 en verkopen naast hun " eigen werk" ook nog groothandel crap.. ik wordt daar moedeloos van. ik weet wel waarom vrouwen dat soort winkeltjes starten. Omdat ze in veel gevallen huisvrouw en of moeder zijn. En een webwinkel is goed te combineren met het huis, de man, en kinderen. Plus zo kunnen ze vant zomer weer naar frankrijk. Weet je hoe dat 30 jaar geleden ging? Toen zaten vrouwen ook gewoon thuis.. pasten op de kinderen en maakten samen dingen die ze dan schonken aan de anderen om hun heen. Samen maakten ze dekens voor bruiden. Daarom vond ik dat quilts of love ook zon grandioos idee! Je bent met elkaar, geen stress en je maakt iets voor een ander waar de ander erg blij mee is. Is dat geen prachtige visie? Wat wil ik hier mee zeggen? Dat je niet altijd moet denken dat een webwinkel de sleutel heeft tot succes. Dat de goeien lijden onder het geneuzel en de freubelwebjes van een ander.. Dat kwaliteit ondersneeuwt en zoek raakt en dat hier ook nog concurentie in is. Niemand heeft baat bij mooiweer praatjes als een bedrijf niet goed gaat. Daarmee is niemand geholpen. Wees eerlijk en zeg wat je denkt. En dan krijg je volgers die achter je staan en je niet alleen volgen in de hoop dat jij hun terugvolgt..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten